Ok Meer info
Wij werken met cookies om uw surfervaring te verbeteren

VRAGEN

Welke garantie geldt bij aankoop van meubelen?

Wij streven er steeds naar om u de beste kwaliteit en service te leveren. Wat als er na de plaatsing toch iets mis is met uw meubelen? Geen nood: iedere bestelbon wordt opgemaakt met de garantiebepaling van meubelwaarborg. Dat is een document dat onder andere door Test-Aankoop & Navem is goedgekeurd: een kwaliteitswaarborg! De overeenkomst voorziet een waarborg aflopend over een periode van 3 jaar. Bij Boligna kunt u rekenen op een strikte naleving van die overeenkomst. Als de garantiebepaling van de fabrikant van uw aangekocht meubel de garantievoorwaarden van Meubelwaarborg overtreft, hanteren wij uiteraard de specifieke garantievoorwaarden van deze fabrikant.

Hoe kan ik stof, leder of kunstleder beschermen tegen vlekken?

U heeft zojuist een nieuw zitmeubel aangeschaft of u staat op het punt een nieuw meubel aan te schaffen. Er bestaat een oplossing om uw zitmeubel te beschermen tegen vlekken: Protexx! Met dit aanvullende serviceprogramma hoeft u zich de komende jaren geen zorgen te maken over service en garantie.
Een nieuw meubel is een kostbaar bezit en u wilt hier dan ook jaren plezier van hebben. Met de bescherming van Protexx heeft u de zekerheid dat u jarenlang gegarandeerd vlekvrij bent.
Mocht er deze periode toch een vlek ontstaan, dan bent u gegarandeerd van een snelle en vakkundige oplossing.
Heeft u vragen over deze professionele vlekkenservice? Vraag het gerust één van onze medewerkers, zij informeren u graag.

 

3 jaar service op textiel:
Indien u een meubel van textiel aanschaft en kiest voor de aanvullende vlekkenservice van Protexx, is uw meubel gegarandeerd 3 jaar vlekvrij. Uw meubel wordt voorzien van een professioneel beschermingsproduct. Uw meubel is na behandeling optimaal beschermd tegen vlekken van o.a. voedingsmiddelen en dranken. Deze kunnen door de bescherming van Protexx geen blijvende vlek veroorzaken.

Onder de vlekkenservice vallen alle vlekken die veroorzaakt zijn door:
Dranken, zoals: koffie, thee, chocolademelk, cola, vruchtensap, wijn, bier, likeur.
Voedingsmiddelen, zoals: tomatensaus, jus, pindakaas, chocoladepasta, jam, ketchup, mayonaise, curry.
Alle af- en uitscheiding van mens en zoogdier, zoals: transpiratie, huidvet, bloed, urine, braaksel, ontlasting.

 

3 jaar service op leder:
Indien u een meubel van echt leder aanschaft met de service van Protexx, ontvangt u tevens voor de gehele periode van 3 jaar de benodigde onderhoudssets. Door het gebruik van de speciaal ontwikkelde Protexx Leather Care & Protect blijft uw leder optimaal beschermd (ook tegen UV-straling) en behoudt het zijn natuurlijke souplesse.

Onder de vlekkenservice vallen alle vlekken die veroorzaakt zijn door:
Dranken, zoals: koffie, thee, chocolademelk, cola, vruchtensap, wijn, bier en likeur.
Voedingsmiddelen, zoals: tomatensaus, jus, pindakaas, chocolade pasta, jam, ketchup, mayonaise, curry.
Alle af- en uitscheiding van mens en zoogdier, zoals: transpiratie, huidvet, bloed, urine, braaksel, ontlasting.
Overige vlekken en schades: kledingafgifte, cosmetica zoals lippenstift, nagellak, balpen, uitwasbare inkt, lijm, nadelige invloeden van medicijngebruik, craquelé effect (barstvorming), bijtsporen van huisdieren (eenmalig), brandgaten en brandvlekken (uitsluitend bij leder).

LET OP! Protexx voor leder kan niet worden aangeschaft op lederen zitmeubelen met een geschuurd effect (nubuck, suède of pilotenleder) of een afwerking van was, olie of een combinatie daarvan.

 

3 jaar service op leatherlook:
Van Protexx, ontvangt u voor de gehele periode van 3 jaar de benodigde onderhoudssets. Door het gebruik van de speciaal ontwikkelde Protexx Protection Crème blijft uw leatherlook optimaal beschermd (ook tegen UV-straling) en behoudt het zijn mooie uitstraling.

Onder de vlekkenservice vallen alle vlekken die veroorzaakt zijn door:
Dranken, zoals: koffie, thee, chocolademelk, cola, vruchtensap, wijn, bier, likeur.
Voedingsmiddelen, zoals: tomatensaus, jus, pindakaas, chocolade pasta, jam, ketchup, mayonaise, curry.
Alle af- en uitscheiding van mens en zoogdier, zoals: transpiratie, huidvet, bloed, urine, braaksel, ontlasting.
Overige vlekken en schades: kledingafgifte, cosmetica zoals lippenstift & nagellak, balpen, uitwasbare inkt, lijm, nadelige invloeden van medicijngebruik, craquelé effect (barstvorming), bijtsporen van huisdieren (eenmalig), brandgaten en brandvlekken (uitsluitend bij leder).

 

Hoe werkt het?
Protexx service wordt alleen verstrekt bij aanschaf van een nieuw meubel. U ontvangt voor de gehele serviceperiode hoogwaardige verzorgingsproducten. In elke set die u ontvangt zit een servicecertificaat ingesloten.
LET OP! Controleer altijd of u voldoende onderhoudssets heeft ontvangen. Voorbeeld: U koopt een 2 ½-zits + 2-zits = 4 ½ zitplaatsen (totaal). U dient onderhoudssets te ontvangen voor in totaal 5 zitplaatsen. Halve zitplaatsen worden in het totaal naar boven afgerond Op elke set staat voor hoeveel zitplaatsen deze geschikt is.
Bewaar uw aankoopfactuur van uw meubel in combinatie met uw servicecertificaat uit alle ontvangen onderhoudssets. Dit is uw garantiebewijs. Met dit garantiebewijs kunt u voor de gehele serviceperiode een beroep doen op de Protexx service.
Indien zich gedurende de serviceperiode calamiteiten voordoen staat het Protexx Service Centre volledig tot uw beschikking. Zij zullen u met raad en daad terzijde staan. Waar nodig schakelen zij één van onze servicespecialisten in zodat uw meubel kostenloos hersteld wordt zonder voorrijkosten of andere kosten. U vindt de contactgegevens op uw Protexx servicecertificaat.

 

Prijs

€ 28  voor 3 jaar servicegarantie voor 1 fauteuil of 2 stoelen. 
€130 voor 3 jaar servicegarantie voor een salon van  5 tot 7 zitplaatsen. 

 

De volgende aspecten zijn uitgesloten van service:
- Meubelen die oneigenlijk gebruikt zijn, zoals bij schuld/opzet en geweld.
- Product specifieke eigenschappen zoals normale slijtage en gebruikssporen.
U kunt in dergelijke gevallen als klant van Protexx tegen een korting van 50% op het normaal geldende consumententarief, gebruikmaken van de servicespecialisten. De tarieven zijn terug te vinden op www.oranje-concepts.com. Indien technisch mogelijk proberen wij altijd een passende oplossing te vinden.

Hoe onderhoud ik mijn lederen zitmeubelen?

Als basisonderhoud raden wij aan om regelmatig (bv wekelijks) uw lederen salon of stoelen te reinigen met een vochtig zeemvel.
Opdat leer zijn attractiviteit, zijn heerlijk zachte grip en zijn natuurlijkheid zou behouden, heeft het belangrijke verzorgende en hydraterende stoffen nodig. Lederen zitmeubelen dienen 1 à 2x per jaar gereinigd te worden om daarna een hydraterende en beschermende lotion aan te brengen. Wij verkopen verzorgingssets van verschillende merken, o.a. de sets van KERALUX® en ORANJE, deze worden door veel toonaangevende fabrikanten aanbevolen. Belangrijk bij dit onderhoud is om eerst het leer te reinigen en de vuildeeltjes te verwijderen. Daarom zijn deze hoogwaardige leerverzorgingssets de perfecte combinatie voor het onderhouden van leer: het reinigend product verwijdert de vuildeeltjes extra behoedzaam en toch grondig uit de poriën van het leer. Zodoende kan vervolgens de verzorgingslotion ideaal worden opgenomen. Deze lotion hydrateert het leer en heeft een optimale terugvettende werking. De ingebouwde UV-filter biedt bescherming tegen voortijdig verbleken. Aangezien er verschillende types leer bestaan, bieden wij ook verschillende onderhoudssets aan. Wij adviseren u hierover graag in de winkel.

 

Wat te doen bij vlekken op leder?

Algemene regel: nooit wrijven. U laat de vlek dan namelijk in de poriën doordringen en dit resulteert in een glimmende vlek. Het is ook belangrijk om snel te reageren. Hoe sneller u reageert, hoe makkelijker de vlek verwijderd kan worden.
Balpen: Hiervoor gebruikt u een aangepast onderhoudsproduct dat u bij in ons kunt verkrijgen. Zeker niet wrijven want hierdoor kan de kleur aangetast worden.
Vloeistoffen: dep onmiddellijk met absorberend papier om te verhinderen dat het vocht in het leder dringt (zeker niet wrijven!).
Reinig niet enkel de vlek maar het volledige oppervlak van het (zit)kussen. Gebruik nooit oplosmiddelen of detergenten maar een aangepast product.
Bij specifieke vlekken of problemen kunt u steeds contact met ons opnemen voor advies.

Hoe onderhoud ik mijn waterbed?

Op deze link vind u een uitgebreide uitleg over hoe u waterbed te onderhouden.

Open op zondag van 15u tot 18u30Al 5 generaties lang ervaring & know-how